Archiwalna Strona Przelewice

ALFA TV

2017-07-25 22:14:59

Wyjazd dzieci do Warszawy

Warszawa - słowo znane już dla dziecka w przedszkolu. Od najmniejszego dziecka uczymy się o tym, w jakim państwie żyjemy i jakie miasto jest stolicą naszego kraju. Dlatego też każde dziecko wie, że Warszawa to nasza stolica. Wraz z wiekiem uczymy się, że przed nią były innych historyczne stolic naszego państwa. Ale dziś nie o tym, a o pobycie naszym w tym ważnym dla Polaków miejscu.

48 dzieci z terenu całej gminy wyruszyło, wraz z opiekunami 13 lipca 2017 r. w późnych godzinach wieczornych, w drogę do stolicy. Podróż minęła spokojnie, w miarę szybko i z samego rana, po porannej toalecie i posiłku, dotarliśmy do pierwszego punktu naszej wycieczki, czyli do Sejmu. Aby wejść do budynków sejmowych musieliśmy przejść przez kontrolę i chociaż każdy z nas wiedział, że niczego groźnego ze sobą nie przenosi, nie czuliśmy się swobodnie. No ale taka procedura i nie można jej ominąć. Weszliśmy na korytarze sejmowe prowadzeni przez panią przewodnik, która opowiadała o historii tego miejsca i o tym co i jak się tu dzieje. Po zwiedzeniu Sejmu udaliśmy się do Parku Łazienkowskiego, gdzie przywitały nas wesołe wiewiórki i w ich asyście dotarliśmy do przepięknego Pałacu na Wodzie oraz amfiteatru. Oczywiście nie zabrakło nas przy pomniku Fryderyka Chopina, o czym świadczy zdjęcie zrobione przez niemieckiego turystę. Kolejnym punktem zwiedzania był Belweder  (niestety obejrzany tylko przez płot). Następnie już autokarem podjechaliśmy gdzie? Oczywiście przed Stadion Narodowy i tam z tarasu widokowego mogliśmy przez chwilę poczuć atmosferę tego miejsca (nie zabrakło czasu na zakup pamiątek). Potem pojechaliśmy do najstarszej części Warszawy, czyli Starego Miasta, a tam przywitała nas Kolumna Zygmunta, który spoglądał na nas z góry łaskawym okiem…… Niestety zaczął doskwierać głód, więc udaliśmy się na posiłek wąskimi uliczkami cudownej starówki. Kiedy już głód został w miarę zaspokojony ruszyliśmy traktem Krakowskiego Przedmieścia pod Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza i w końcu Pałac Kultury i Nauki, którego wielkość nas przytłoczyła. Tam grupami z opiekunami wjechaliśmy na 30 piętro PKiN, aby zachwycić się panoramą Warszawy i z góry obejrzeć miejsca, w których byliśmy (widzieliśmy nawet nasz gminny autokar tak malutki z tej wysokości). Nad ranem w sobotę dotarliśmy cali, zdrowi i szczęśliwi do domów.

Bardzo chcielibyśmy podziękować wójtowi gminy Mieczysławowi Mularczykowi za umożliwienie nam tak dalekiego wyjazdu i zwiedzenie stolicy. Dziękujemy dr Marii Ziarkowskiej za przekazanie wiedzy i oprowadzenie po mieście oraz kierowcom: panom Adamowi Bujalskiemu i Mariuszowi Skrobiszowi za bezpieczną podróż i poświęcony czas,  a Rodzicom za zaufanie. Dla dzieci pochwala za wzorową dyscyplinę, dzięki czemu doskonale się bawiliśmy.

Opiekunowie grup: Anna Roman, Daniel Nowacki, Justyna Musiałowska i Iwona Brodzińska.

>>fotogaleria

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia