tło

Gmina
Przelewice

Wycieczka do Wrocławia uczniów z PSP Jesionowo

W dniach 09–10 listopada 2021 r. wyjechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Wrocławia zorganizowaną dzięki naszym nauczycielom w ramach przedsięwzięcia MEiN pn. „Poznaj Polskę”. Pogodę mieliśmy idealną, a program bardzo napięty. Już pierwszego dnia zwiedziliśmy: Muzeum Narodowe, Panoramę Racławicką, Muzeum Przyrodnicze oraz Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, w którym to, po pokonaniu 202 schodów, weszliśmy na wieżę widokową, gdzie mogliśmy podziwiać piękny zachód słońca nad miastem.  O godzinie 16.00 spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po Ostrowie Tumskim. W związku z tym, iż zapadł już zmrok mieliśmy niepowtarzalną okazję widzieć pracę pana latarnika, który ręcznie zapalał latarnie gazowe. Wszędzie też otaczały nas wrocławskie krasnale wskazywane i omawiane przez przewodniczkę.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie warsztatami w muzeum Pana Tadeusza. Następnie z panią przewodnik obejrzeliśmy zabytki wrocławskiego Rynku, przeszliśmy pod Mostkiem Pokutnic i tramwajem ruszyliśmy do ZOO, które jest przepiękne. Pogoda znowu nam sprzyjała, było słonecznie i ciepło. Największe wrażenie zrobiło na nas Afrykarium z niespotykaną ilością ryb. Wycieczkę zakończyliśmy w Kolejkowie – miniaturowym świecie przedstawiającym Dolny Śląsk.

Bardzo chcielibyśmy podziękować sympatycznej pani przewodnik, za atrakcyjną i interesującą podróż po Wrocławiu oraz naszym opiekunom, za super wycieczkę. Żałujemy bardzo, że trwała tylko dwa (bardzo krótkie) dni. Chociaż bolały nas nogi od wędrowania, to jednak było warto!

Uczniowie klas V - VIII

Projekt realizowany przez Gminę Przelewice w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę”.

Przedmiotem przedsięwzięcia jest wsparcie organów prowadzących publiczne i niepubliczne szkoły dla dzieci i młodzieży w realizacji zadań mających na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki. Przyznawane przez Ministra w formie dotacji celowej środki finansowe przeznaczone są na dofinansowanie wycieczek szkolnych związanych z priorytetowymi obszarami edukacyjnymi wskazanymi przez Ministra.