Urząd Gminy w Przelewicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Gminy Przelewice. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz audytu dostępności architektonicznej budynku Urzędu Gminy w Przelewicach pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych sporządzonego 02.04.2021 r.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Wnioski o zapewnienie dostępności Do Urzędu Gminy Przelewice (dalej „Urząd”) można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”) oraz: 1) poinformować o braku dostępności; 2) złożyć wniosek o zapewnienie dostępności; 3) złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta Urzędu. Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Urzędu osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Wniosek powinien zawierać 1) dane kontaktowe wnioskodawcy; 2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym; 3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą; 4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. Termin realizacji Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Urzędu jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie. Wniosek można: 1) przesłać na adres: Urząd Gminy w Przelewicach, Przelewice 75, 74-210 Przelewice 2) złożyć w sekretariacie Urzędu w godzinach funkcjonowania Urzędu; 3) przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl); 4) przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: promocja@przelewice.pl Wnioski rozpatrywane są przez Koordynator ds. dostępności. Tryb odwoławczy W przypadku gdy Urząd nie zapewnił wnioskodawcy dostępności: 1) w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo 2) w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo 3) z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności – wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa PFRON. Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3. Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Urzędu lub ich elementów może 1) poinformować o braku dostępności; 2) złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej; 3) złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności. Żądanie powinno zawierać 1) dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem; 2) wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu, które mają być dostępne cyfrowo; 3) wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem; 4) wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy. Termin realizacji Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Urząd niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Urzędu powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem. Złożenie żądania Żądanie można: 1) przesłać na adres: Urząd Gminy w Przelewicach, Przelewice 75, 74-210 Przelewice 2) złożyć w sekretariacie Urzędu w godzinach funkcjonowania Urzędu; 3) przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl); 4) przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: promocja@przelewice.pl Wnioski rozpatrywane są przez Koordynatora ds. dostępności. Tryb odwoławczy W przypadku gdy: 1) Urząd odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu, wskazanych w żądaniu, albo 2) osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Urzędu skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich praz Prezesa PFRON. Na stronie https://bip.przelewice.pl/strony/9756.dhtml dostępny jest raport dostępności na dzień 31.03.2025 r.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
1) podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery);
2) możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
3) mapa strony.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych w przeglądarkach Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge, Opera.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej
możesz zgłosić do Koordynatora do spraw dostępności
Na podstawie Art.14. ust. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1411) na Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Przelewice została wyznaczona Pani Dorota Kaliwoszka.
Do zadań koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:
1.wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy w Przelewicach i jednostki organizacyjne;
2.przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Gminy w Przelewicach i jednostki organizacyjne;
3.monitorowanie działalności Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4.prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz inicjowanie działań na rzecz poprawy świadomości społecznej w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt
Dorota Kaliwoszka
Tel. 913923832
e-mail: promocja@przelewice.pl
—
mejlowo promocja@przelewice.pl lub
telefonicznie 913913832.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji lub jakiegoś innego elementu. Żądanie powinno zawierać dane osobowe zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej:
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: Strona przelewice.pl działa na każdej przeglądarce stron internetowych systemu mobilnego.
Dostępność architektoniczna
Główne wejście do budynku Urzędu Gminy Przelewice jest dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z dysfunkcją narządu ruchu oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wejście to zostało wyposażone w podjazd. Osobne, również dostosowane wejście prowadzi do Urzędu Stanu Cywilnego oraz Referatu Organizacyjnego – Działu Promocji. Do głównego wejścia prowadzi ścieżka naprowadzająca. Na parterze budynku, przy schodach, znajduje się dzwonek służący do przywołania pracownika sekretariatu, który przyjmie sprawę petenta lub wezwie odpowiedniego urzędnika do obsługi interesanta. Każdy pracownik Urzędu ma obowiązek udzielenia pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami. W budynku Urzędu Gminy Przelewice nie ma toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami. Jednak taka toaleta jest dostępna w Ośrodku Pomocy Społecznej w Przelewicach, który jest połączony z siedzibą Urzędu Gminy i posiada podjazd ułatwiający dostęp. Do budynku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem. Przed Urzędem Gminy znajduje się oznaczone miejsce parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. W Urzędzie dostępna jest pętla indukcyjna zamontowana na stałe w sekretariacie. W budynku znajdują się także tabliczki informacyjne oznaczone alfabetem Braille’a oraz oznaczenia Braille’a na poręczach. Brakuje jednak oznaczeń kontrastowych oraz napisów w druku powiększonym dla osób niedowidzących. Na głównym korytarzu parteru, przy wejściu do Urzędu Gminy, znajduje się elektroniczna tablica informacyjna, prezentująca strukturę referatów Urzędu. Tablica ta jest umiejscowiona w łatwo dostępnym miejscu i posiada funkcję powiększania obrazu, co ułatwia korzystanie z niej osobom niedowidzącym. Korytarze w budynku są przestronne, bezkolizyjne i pozbawione progów, co zapewnia swobodny ruch. Wszystkie przestrzenie znajdują się na jednym poziomie, co ułatwia poruszanie się. W przypadku konieczności załatwienia sprawy w niedostępnej części budynku, pracownik Urzędu służy pomocą w dostępnej strefie. Korytarze mają odpowiednią szerokość, a drzwi są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Oświetlenie spełnia obowiązujące normy. Przy schodach na zewnątrz budynku dostępny jest wjazd dla wózków. W budynku nie ma windy. Obecnie Urząd nie zapewnia dostępu do tłumacza języka migowego. W przypadku trudności z dotarciem do odpowiedniego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia urzędnika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną pomoc przy ewakuacji poprzez bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz wsparcie pracowników. Koordynator ds. dostępności podejmuje działania na rzecz poprawy warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wdrożone rozwiązania są zgodne z obowiązującymi przepisami i standardami dostępności. W przypadku napotkania barier lub trudności zachęca się do zgłaszania uwag i sugestii.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Urzędzie Gminy Przelewice dostępna jest pętla indukcyjna zamontowana na stałe w sekretariacie. W budynku znajdują się tabliczki informacyjne oznaczone alfabetem Braille’a oraz oznaczenia Braille’a na poręczach. Brakuje jednak oznaczeń kontrastowych oraz napisów w druku powiększonym dla osób niedowidzących. Na głównym korytarzu parteru, przy wejściu do Urzędu Gminy, znajduje się elektroniczna tablica informacyjna, prezentująca strukturę referatów Urzędu. Tablica ta posiada funkcję powiększania obrazu, co ułatwia korzystanie z niej osobom niedowidzącym. Oświetlenie w budynku spełnia obowiązujące normy. Urząd nie zapewnia dostępu do tłumacza języka migowego. W przypadku trudności z dotarciem do odpowiedniego pomieszczenia lub pracownika, interesanci mają możliwość skorzystania z pomocy urzędnika, który może wyjść do nich w dogodnym miejscu. Koordynator ds. dostępności podejmuje działania na rzecz poprawy warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami. Osoby napotykające bariery lub trudności mogą zgłaszać swoje uwagi i sugestie.